Reserveren is tijdelijk niet mogelijk wegens onderhoud.

De Noorse hotelketen Citybox opent een nieuw hotel in Antwerpen. Vanwege het coronavirus en reisbeperkingen is het hele hotel digitaal ingericht via Teams.

Antwerp_Lobby_Cam1_Opt2_0504

In samenwerking met aannemer Iret Development opent Citybox een gloednieuw hotel met 180 kamers in het centrum van Antwerpen. Van het onderhandelen over de deal tot het plannen van het hotel, het hele proces verliep via Teams – de betrokken partijen hebben elkaar nog niet fysiek ontmoet. Het hotel gaat eind zomer 2021 open.

2020 is een moeilijk jaar geweest voor de horeca en Citybox is daarop geen uitzondering. Ondanks moeilijke tijden zet Citybox de geplande Europese expansie voort en opent een nieuw hotel in Antwerpen. Dit hotel biedt moderne kamers in Scandinavische stijl en selfservice check-in, allemaal voor een geweldige prijs. Het concept van Citybox is gebaseerd op eenvoudige en moderne oplossingen. De traditionele receptie en minibars werden vervangen door incheckkiosken en hosts die aanmoedigen om te ontdekken wat de stad te bieden heeft. Zoals Citybox uitlegt: “de stad zit vol met bars; waarom zou je het in je kamer nodig hebben?”.

-We wilden al heel lang een hotel in de Benelux openen en we zijn erg blij om dit hotel in recordtijd te ondertekenen en te openen. We hebben er alle vertrouwen in dat de Antwerpse toeristenindustrie snel zal herstellen nu de pandemie ten einde loopt, zegt Martin Smith-Sivertsen, CEO van Citybox.

Voor de wijk wordt de herontwikkeling van het voormalige hoofdkantoor van Christeljike Mutualiteiten tot hotel zeer gewaardeerd. Wij zijn zeer tevreden met Citybox als lange termijn huurder en vertrouwde exploitant. We zijn overtuigd van de toegevoegde waarde die ze bieden aan het gastvrijheidsaanbod in Antwerpen en wensen ze veel succes als het reizen wordt hervat en toeristen en zakenmensen terugkeren naar Antwerpen, zegt Carl-Philipde Villegas, CEO van Iret Development.

Citybox exploiteert momenteel vier hotels en heeft al vijf nieuwe hotels getekend die de komende jaren zullen openen. Maar deze keer komt de opening met een interessante nieuwigheid. Vanwege het coronavirus verliep het hele proces, van onderhandeling tot planning, digitaal via Teams en Facetime.

-Toen Iret het project presenteerde, wisten we dat de locatie en grootte van het gebouw perfect was voor Citybox. Als de tijden normaal waren, zouden we daarheen gaan om het gebouw te bekijken en de mogelijkheden van de projecten te bespreken. We wisten dat we het hotel waarschijnlijk pas fysiek zouden zien als het openging, maar we waren het er allemaal over eens dat het zou werken. De oplossing was Teams en videobellen. we organiseren wekelijks Teams-bijeenkomsten met alle betrokkenen, evenals aanvullende bijeenkomsten voor de verschillende disciplines. We hebben ook tal van videobeelden van het pand gehad, waarbij de projectmanagers van Iret onze ogen en oren waren, legt Eiving Hjulestad, CEO van Citybox, uit.

-Ondanks de omstandigheden was het proces goed en gedegen. Iret is een professionele partner waar we veel vertrouwen in hebben. Zonder een ontwikkelaar met hun ervaringsniveau hadden we deze deal niet gesloten. We grapten dat het project de geschiedenisboeken in zou gaan vanwege de korte tijd tussen ondertekening en opening en het unieke karakter van het proces, zegt Hjulstad.

De deal werd getekend in februari 2021 en het hotel gaat deze zomer open. Citybox had daarom vijf maanden de tijd om een ​​hotel te ontwerpen voor de eerste toeristen.

-Deze laatste paar maanden waren krankzinnig. Stelt u zich de inrichting van een hal en 180 kamers eens voor zonder de mogelijkheid om het pand te zien. Het is bijna alsof je je eigen huis inricht, waarbij je het baseert op de plattegronden voordat je zelfs maar toegang tot het huis krijgt. In slechts een paar maanden tijd hebben we een deal gesloten, een hotel gepland en gebouwd, zonder zelfs maar fysiek af te spreken of het pand te zien. Ik weet zeker dat we over een paar jaar terugkijken en denken dat het gek was. We zeggen vaak dat we het bij Citybox graag anders doen; dit project is daar het bewijs van, zegt Hjulestad.

Citybox is een Noorse hotelketen opgericht in 2006, die momenteel vier hotels heeft in Oslo, Bergen en Tallinn. De hotels hebben een eigentijds Scandinavisch design, met een focus op functionaliteit en duurzaamheid. Klein van formaat, groots in ambitie. Citybox heeft de ambitie om een ​​van Europa’s toonaangevende low-budget hotelketens van hoge kwaliteit te worden. Met snelle check-in, betaalbare prijzen en moderne kamers biedt Citybox zijn klanten eenvoudige en innovatieve oplossingen.